Platforma VoIP
Telefonia VoIP (Voice over IP) to pakietowa transmisja głosu w ramach usług sieci telekomunikacyjnej. Jej podstawową zaletą jest znacząca redukcja kosztów połączeń telefonicznych poprzez wykorzystanie sieci Internet. Umożliwia to prowadzenie rozmów wewnętrznych pomiędzy lokalizacjami znajdującymi się nawet na krańcach naszego globu.
Popularyzacja technologii VoIP oraz dostępu do szerokopasmowego Internetu, a także dostępność tanich lub nawet darmowych terminali końcowych VoIP (telefony IP, bramki VoIP, telefony VoIP SoftPhone) skłania wiele firm i instytucji do wdrożenia systemu darmowej komunikacji między oddziałami.
Wiele firm z branży telekomunikacyjnej oferuje centrale telefoniczne VoIP lub usługi tzw. wirtualnych PBX dających możliwość realizacji połączeń na platformie operatorskiej. Niestety, funkcjonalność takich rozwiązań jest ograniczona. Klienci nie mają możliwości centralnego monitorowania i zarządzania całą infrastrukturą ani opcji integracji takiego systemu z innymi systemami informatycznymi swojej firmy, np. z bazami danych, czy systemami ERP/CRM. Połączenia telefoniczne w wielu przypadkach nie są szyfrowane, co umożliwia ich rejestrację przez osoby trzecie. Ponadto nie ma możliwości utworzenia struktury o nieograniczonej skalowalności i odpowiednim stopniu rozproszenia.
W naszym rozwiązaniu (tzw. Platformy VoIP) wyeliminowaliśmy wyżej wymienione problemy. Dostarczamy nie tylko system telekomunikacyjny oraz systemy call center, ale realizujemy cały proces inwestycyjny – od sporządzenia projektu, przez zakup sprzętu, instalację, konfigurację i pełne wdrożenie. Zapewniamy także instalację i konfigurację terminali użytkowników końcowych oraz sprzętu sieciowego, łącznie z niezbędnym przeszkoleniem.